خانه تکانی اقتصادی

سال جدید شروع بسیار خوبی است تا مدیریت هزینه‌های زندگی خود را به دست بگیرید و تغییرات اساسی در عادات بد مالی خود بوجود آورید. با ایجاد برنامه ریزی‌های طولانی مدت مالی، برای کل سال خود، در پایان سال پس‌انداز بسیار خوبی را خواهید داشت. برای این کار تنها کافی است تا امسال خانه تکانی اقتصادی خود را جدی بگیرید. برای این منظور در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه و از کجا مدیریت مالی هزینه‌های زندگی خود را انجام دهید.

خانه تکانی اقتصادی
خانه تکانی اقتصادی

راهنمایی برای برنامه‌ریزی مالی در سال جدید

سال جدید شروع بسیار خوبی است تا مدیریت هزینه‌های زندگی خود را به دست بگیرید و تغییرات اساسی در عادات بد مالی خود بوجود آورید. با ایجاد برنامه ریزی‌های طولانی مدت مالی، برای کل سال خود، در پایان سال پس‌انداز بسیار خوبی را خواهید داشت. برای این کار تنها کافی است تا امسال خانه تکانی اقتصادی خود را جدی بگیرید. برای این منظور در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه و از کجا مدیریت مالی هزینه‌های زندگی خود را انجام دهید.

از عادت خرج کردن‌های بی‌مورد خود را خلاص کنید

یکی از روش‌هایی که به شما در مدیریت هزینه‌های زندگی کمک بسیاری می‌کند، کنار گذاشتن عادت‌های بد مالی است. اگر به دقت برنامه ‌ریزی‌های مالی داشته باشید، این عادات خود به خود فراموش می‌شوند. در این صورت مجاب می‌شوید تا هزینه خود را برای کارهای بسیار مهم ‌تر صرف کنید. به عنوان نمونه شما همیشه مهمانی می‌گیرید یا به بیرون میروید. از این طریق هزینه زیادی را خرج خواهید کرد. پس کافی است تا این عادات را کنار بگذارید و هر زمان که نیاز به ملاقات دوستان خود دارید، از روش‌های کم هزینه تری برای آن استفاده کنید.


پس‌انداز را در مدیریت هزینه‌های زندگی فراموش نکنید

پس‌انداز یکی از راهکارهای بسیار مناسبی است که از طریق آن می‌توانید خانه تکانی مالی انجام دهید. در ابتدا منابع مالی خود را شفاف سازی کنید تا متوجه شوید در هر ماه چه میزان پس‌انداز می‌کنید. با کنار گذاشتن هزینه های ضروری زندگی مانند هزینه اجاره خانه و غیره، میزان بودجهای که برای شما میماند را به عنوان پس‌انداز در نظر بگیرید.  زمانی که به طور مداوم پس‌انداز می‌کنید، به راحتی به اهدافی که برای خود در نظر گرفتهاید، خواهید رسید. همچنین پسانداز، فشارهای مالی که با آن درگیر هستید را نیز رفع می‌کند. به عنوان نمونه شما مجبور به یادگیری نوعی نرمافزار برای ارتقای شغلی خود هستید. بدون صرف هزینه نمی‌توانید به یادگیری بپردازید. در این زمان پس‌انداز و اندوخته مالی که برای خود ترتیب داده‌اید، به شما کمک خواهد کرد. همچنین بدهی‌های مالی خود را بدین طریق به راحتی پرداخت خواهید کرد. بنابراین در شروع سال جدید هیچ گونه نگرانی از بابت قسط‌های عقب افتاده خود نخواهید داشت.

سایت‌های آنلاین برای خرید را بیابید

در برخی از سایت‌ها خدماتی ارائه می‌شود که از طریق آنها می‌توانید فروشگاههایی را بیابید که دارای خدمات خرید با تخفیف هستند. سایت‌های بسیاری در این زمینه به فعالیت مشغول هستند. بهترین سایتی که در ایران این خدمات را ارائه می‌دهد، سایت ویدوین است. در این سایت فروشگاه‌های آنلاین که سفارش اینترنتی و خرید ارزان را ارائه می‌دهد معرفی می‌شوند. تنها با ورود به آن به کلیه فروشگاه‌های با تخفیف دسترسی خواهید داشت. همچنین از جشنواره‌هایی که خرید به‌ صرفه را پیشنهاد می‌دهند نیز می‌توانید استفاده کنید و خرید مناسبی را داشته باشید. درواقع خرید اینترنتی همراه با تخفیف، گزینه مناسبی برای مدیریت هزینههای زندگی در سال جدید است.


با مدیریت هزینه‌های زندگی برای آینده خود برنامه ‌ریزی کنید

بدون شک همه شما برای رسیدن به راحتی و آسایش در آینده به شدت خود را درگیر کار کردهاید. از این طریق هزینه های مالی خود را تامین می‌کنید و برای آینده برنامه ‌ریزی‌های مشخصی را خواهید داشت. با این حال اگر در سال جدید، خانه ‌تکانی اقتصادی را در بودجه خود نداشته باشید، هرگز به اهدافی که در نظر دارید نمی‌رسید. به همین دلیل داشتن برنامه مالی کمک بسیار زیادی در این زمینه به شما خواهد کرد. تغییراتی که در زندگی و در عادات مالی خود می‌دهید، رسیدن به هدف را برای شما آسان تر می‌کند. بنابراین نگرانی از بابت هزینه‌های مالی نخواهید داشت.

از لوازم قدیمی خود بگذرید

بسیاری از شما در خانه و در اتاق خود تجهیزاتی دارید که بدون استفاده مانده است. این تجهیزات شامل لوازم خانه تا وسایل شخصی مانند لباس و غیره است. اگر می‌خواهید برنامه ریزی درستی در مدیریت هزینه‌های زندگی داشته باشید، در ابتدا باید از شر این لوازم اضافی خلاص شوید. بدون شک هر چه اطراف شما خلوت تر باشد با تمرکز و انگیزه بیشتری خانه تکانی اقتصادی خود را انجام خواهید داد. لوازم خود را در سه دسته تقسیم بندی کنید: لوازم قابل فروش، اهدایی، دور ریختنی. با توجه به این تقسیم بندی، در ابتدا تجهیزات قابل فروش را در برخی از سایت‌های آنلاین قرار دهید و از این طریق با گذاشتن خرید با تخفیف برای مشتریان، آنها را به خرید تشویق کنید. این راهکار سبب می‌شود تا هم لوازم بدون استفاده خود را بفروشید، هم پولی را به دست آورید و هم فضای کافی برای خرید لوازم مورد نیاز خود ایجاد کنید. برخی از کالاهای خود را نیز به موسسات خیره اهدا کنید.


از پس‌انداز خودکار استفاده کنید

یکی از راه حلهای بسیار مناسب برای مدیریت هزینه‌های زندگی استفاده از پس‌انداز خودکار است. یکی از راه حل‌های این روش، تقسیم بندی سپرده مستقیم شما است.  به عنوان نمونه، برای پرداخت وام خود از روش خودکار استفاده کنید. اگر دارای منابع مالی خوبی هستید برای مدیریت هزینه‌های زندگی وام خود را زودتر پرداخت کنید تا در ماه‌های بعد به مشکل برخورد نکنید.

نتیجه گیری

برای اینکه در سال جدید منابع مالی خود را افزایش دهید، نیاز است تا برخی از عادات بد اقتصادی خود را تغییر دهید. بدین طریق مدیریت هزینه‌های زندگی راحت تر خواهد شد. همچنین به اهدافی که برای آینده خود برنامه ریزی کردهاید، با سرعت بیشتری خواهید رسید.



مقاله قبلی

چه طور بی دردسر خانه تکانی کنیم؟

مقاله بعدی

تفریح در زمان کرونا

یکشنبه، 25 اسفند 1398 10:47