پنج دلیل قانع کننده برای اینکه در هنگام خرید آنلاین از کد تخفیف استفاده کنیم

در این مقاله به توضیح دلایل و فواید استفاده مشتریان از کدهای تخفیف و کوپن‌های تخفیف در خرید از فروشگاه‌های آنلاین پرداخته‌ایم. از مهمترین فواید کد تخفیف برای مشتریان صرفه‌جویی در زمان و هزینه است.

پنج دلیل قانع کننده برای اینکه در هنگام خرید آنلاین از کد تخفیف استفاده کنیم
پنج دلیل قانع کننده برای اینکه در هنگام خرید آنلاین از کد تخفیف استفاده کنیم

همه چیز به مرور زمان تکامل یافته و خرید کردن نیز از این قاعده مستثنی نیست. با وجود اینترنت و خرید آنلاین می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید به راحتی در منزل خود تهیه کنید. برای راحت‌‌تر کردن خرید آنلاین‌، بسیاری از وب‌سایت‌ها کد تخفیف یا کوپن ارائه می‌دهند که به شما امکان خرید بهتری می‌دهد زیرا آنها چیزی بیش از تخفیف ارائه می‌دهند.


آیا اگر کارفرما به شما اضافه حقوق یا پاداش پیشنهاد کند آن را دور می‌ریزید؟ حتی اگر این پاداش مقدار کمی باشد می‌توانید برای پرداخت قبوض یا پوشش هزینه‌های کوچک ماهیانه از آن استفاده کنید. کوپن‌ها به همین روش کار می‌کنند، شرکت‌ها سالانه مبالغ زیادی پول برای جذب مشتری به محصولات، مشاغل یا خدمات خود اختصاص می‌دهند.

بخشی از این پول به صورت کوپن‌های تخفیف بین خریداران توزیع می‌شود. اگر خریداران به جای استفاده از آنها، کوپن‌ها را دور بیندازند، هیچ سودی دریافت نمی‌کنند. در این مقاله برخی از دلایل برای استفاده از کوپن تخفیف هنگام خرید آورده شده است. با مطالعه این مطالب دقیق‌تر در می‌یابید که چرا استفاده از کوپن‌های تخفیف می‌تواند بخش مهمی از برنامه مالی شما باشد.

1. آمار و ارقام

با کمال تعجب، تنها درصد کمی از خریداران (حدود یک درصد) از کوپن تخفیف استفاده می‌کنند. بنا بر گزارش‌ها، تنها در امریکا کوپن‌هایی به ارزش چند صد میلیارد دلار برای محصولات مصرفی روزانه مانند مواد غذایی و نوشیدنی، پوشاک، دخانیات و کالاهای خانگی، توزیع می‌شود. اما کمتر از ده میلیارد دلار از این کوپن‌ها استفاده می‌شنود و بقیه بلا استفاده باقی می‌مانند.

خریداران با استفاده از کوپن‌های تخفیف به طور متوسط ​​30 تا 50 دلار در هفته (یا 2600 دلار در سال)، بسته به میزان دریافت کوپن، صرفه‌جویی می‌کنند. براساس آمار، متوسط ​​ درآمد یک خانوار در ایالات متحده 41600 دلار در سال است و متوسط رشد سالانه، سه درصد یا 1،248 دلار است. با استفاده از کوپن تخفیف، حتی به صورت اتفاقی، مقدار تخفیف می‌تواند بیش از آن باشد که خانواده‌ها با افزایش سالانه دستمزد دریافت می‌کنند، اما 99 درصد از افراد تصمیم به عدم استفاده از کوپن تخفیف می‌گیرند. در ایران نیز شرایط به همین روال است و استقبال از کوپن‌های تخفیف هنوز بین خریداران چندان رایج نیست. بسیاری از خریداران حتی برای اطلاع از وجود کدهای تخفیف جستجو نمی‌کنند.

2. خجالت نکش

چرا بسیاری از افراد در برابر استفاده از کوپن تخفیف مقاومت می‌کنند؟ یک دلیل این است که برخی افراد از این کار خجالت می‌کشند. آنها می‌ترسند این امر باعث شود خریدشان ارزان به نظر برسد یا مردم فکر کنند که فقیر هستند.

براساس پروفایل آماری، خانواده هایی با درآمد بیشتر و خریدارانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، دو برابر بیشتر از کسانی که درآمد کمتری دارند و یا دبیرستان را تمام نکرده‌اند، از کوپن تخفیف استفاده می‌کنند. واقعیت شناخته شده دیگر این است که بسیاری از میلیونرها هم از کوپن تخفیف استفاده می‌کنند. بنابراین هر قدر اطلاعات افراد نسبت به امور اقتصادی بیشتر باشد با خاطری آسوده تر از کد تخفیف استفاده می‌کنند.

3. حتی میلیونرها هم از کد تخفیف استفاده می‌کنند

توماس جی استنلی نویسنده در کتاب "ذهن ثروتمند" در مورد سبک‌های زندگی بی‌رحمانه‌ای که بسیاری از میلیونرها برای زندگی خود را انتخاب می‌کنند می‌نویسد. به عنوان مثال، بسیاری از میلیونرها از کفش‌های خرید مجدد (یا خرید دو جفت همزمان) که تخفیف دارد استفاده می‌کنند، آنها اغلب به جای خریدن مبلمان جدید، مبلمان خود را تعمیر یا تعویض می‌کنند. علاوه بر این، میلیونرها بیش از دیگران از کوپن تخفیف استفاده می‌کنند.

استنلی توضیح می‌دهد که میلیونرها دور اندیش هستند. آنها به مبلغی که در یک خرید صرفه‌جویی می‌شود نگاه نمی‌کنند بلکه پول‌هایی که می‌توانند در طول زندگی با استفاده از کد تخفیف ذخیره و سرمایه گذاری کنند را در نظر می‌گیرند.

او در مثالی توضیح می‌دهد که چگونه خانواده‌ای که هفته‌ای 200 دلار در فروشگاه‌های مواد غذایی خرج می‌کنند می‌توانند با کوپن تخفیف، خرید به صورت عمده و سایر شیوه‌های کاهش هزینه، مخارجشان تا را 5 درصد کاهش دهند. سپس می‌توانند پول پس‌انداز شده را سرمایه گذاری کرد و در نهایت به بیش از 500000 دلار افزایش دهند.


پیگیری پس‌انداز برای سرمایه گذاری مجدد در خریدهای آتی دلیلی است که بسیاری از میلیونرها از آن برای برنامه ‌ریزی خرید مایحتاج غذایی و خریدهای روزانه استفاده می‌کنند و لیست‌های خرید خود را طوری تهیه می‌کنند که با کوپن‌های موجودشان به خوبی تطابق داشته باشد.

استفاده از کوپن تخفیف یکی از راه‌های بسیار ساده برای صرفه‌جویی و پس‌انداز مبالغی پول است. در هنگام سفارش خرید کالا از وب‌سایت‌ها‌، می‌توانید از کد تخفیف برای بدست آوردن مقدار بیشتر کالا استفاده کنید. بسیاری از سایت‌ها برای افرادی که برای اولین بار ثبت نام می‌کنند، کد تخفیف های ویژه‌ای ارائه می‌دهند، به همراه کوپن‌هایی برای بزرگداشت مناسبت‌ها از جمله جشنواره‌های ملی و یا رویدادهای مختص کسب و کار خودشان. بسیاری از وب‌سایت‌ها کوپن تخفیف را بصورت آنلاین تبلیغ می‌کنند و ایمیل‌های مربوط به آنها را برای کاربران ارسال می‌کنند. مراقب کد تخفیف و اطلاعیه‌های مرتبط با کوپن‌ها باشید و با خرید در روزهایی که در دسترس هستند، پول زیادی صرفه‌جویی کنید.

4. تنبلی، بی نظمی یا مشغله زیاد

آیا توجه کرده‌اید که این روزها همه مشغله بیشتری دارند؟ همه ما در گیر بچه‌ها، شغل، نظافت و رسیدگی به کارهای خانه یا مسائل آموزشی هستیم. امروزه یافتن وقت اضافی برای استراحت می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. از نظر برخی، فکر کردن یا جستجو برای کوپن یا کد تخفیف در برنامه روزانه غیرممکن است.

با این حال، روند یافتن کوپن تخفیف و استفاده از آن‌ها هرگز ساده‌تر از اکنون نبوده است. امروزه خریداران می‌توانند فقط با تحویل کارت‌های اشتراک خود به صندوقدار و داشتن شرایط دریافت هرگونه کوپن قابل استفاده، به صورت خودکار مبالغی را از فیش خرید خود کسر کنند. منابع آنلاین برای کوپن‌های تخفیف قابل چاپ نیز بسیار مناسب است. بیشتر فروشگاه‌ها دارای وب‌سایت‌هایی هستند که در سایت یا از طریق ایمیل کد تخفیف ارائه می‌دهند. وب‌سایت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای اغلب، کوپن‌های قابل چاپ را ارسال می‌کنند و فروشگاه‌های آنلاین شرایط مختلف کد تخفیف را در وب‌سایت خود اطلاع رسانی می‌کنند.


انجام یک جستجوی سریع در اینترنت منجر به پیدا کردن کد تخفیف برای فروشگاه‌های آنلاین متعددی خواهد شد. می‌توانید در مورد تخفیف‌هایی که کارت‌های اعتباری هنگام خرید در فروشگاه‌های خاص به شما می‌دهند، اطلاعات کسب کنید. صدها کد تخفیف بصورت روزانه برای صرفه‌جویی بیشتر در هنگام خرید آنلاین ارائه می‌شود. استفاده از سایت ویدوُین برای کسانی که مشغله زیاد و فرصت کمی دارند یک گزینه بسیار عالی خواهد بود که به راحتی از انواع کدهای تخفیف ارائه شده توسط فروشگاه‌ها یا برندهای مختلف در یک مکان مطلع شوند و بتوانند مقدار تخفیف‌ها را هم به راحتی با هم مقایسه کنند. با استفاده از ویدوُین می‌توانید از بهترین کدهای تخفیف در کم‌ترین زمان ممکن آگاه شوید.

محدودیت زمانی مشخصی به بسیاری از کوپن‌های تخفیف تعلق می‌گیرد، اما اغلب سخاوتمندانه هستند. به این ترتیب شما می‌توانید تمام تخفیف های مختلف را در یک وب‌سایت بررسی کنید و از کد تخفیف ها به بهترین وجه استفاده کنید تا کالای گران قیمت را با قیمت مناسب بدست آورید و بتوانید هم دفعات خرید و هم زمان خرید خود را کاهش دهید. بسیاری از وب‌سایت‌ها در ایام تعطیل مانند اعیاد سخاوتمندانه‌‌تر هستند و برای پس‌انداز بهتر کوپن‌های تخفیف بیشتری ارائه می‌دهند. در واقع استفاده از کد تخفیف می‌تواند به صرفه‌جویی بیشتر زمان و انرژی هم کمک کند.

5. یک خریدار باهوش باشید

به یاد داشته باشید که تمرین مهارت می‌آورد. هرچه بیشتر از کد تخفیف و کوپن‌های خود برای خرید استفاده کنید، بیشتر در مورد آنها یاد خواهید گرفت. این کار شما را به یک خریدار باهوش تبدیل می‌کند که قادر است بهترین پیشنهادات را پیدا کند و از کدهای تخفیف در زمان مناسب استفاده کند. در ویدُوین شما می‌توانید بهترین تخفیف ها را انتخاب کنید و از این طریق هوشمندانه و با حداکثر صرفه‌جویی ممکن خرید کنید. زمان‌های مناسب و شرایط مناسب خرید را که بیشترین تخفیف‌ها را به شما ارائه می‌کنند، در نظر بگیرید و بهترین استفاده را از کوپن‌های تخفیف خود ببرید.

نتیجه گیری

استفاده از کوپن تخفیف یک روش جدید برای پس‌انداز است. این فقط در مورد صرفه‌جویی در هزینه در فروشگاه‌های بزرگ نیست. ایده کد تخفیف از صرفه‌جویی در هر آنچه که بتوان بصورت آنلاین خریداری کرد، پشتیبانی می‌کند و رفتارهای جدیدی را در نحوه خرید مشتریان گسترش می‌دهد. این یک سبک زندگی است برای صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها، وقت و انرژی برای مشتری و سود بیشتر و ارائه ساده‌تر خدمات و اجناس توسط فروشنده. در واقع فرهنگ استفاده از کد تخفیف سبک جدیدی از معاملات برای ایجاد رفاه و رضایت بیشتر خریدار و فروشنده است.


مقاله قبلی

انواع تخفیف‌های اینترنتی در ایران

مقاله بعدی

تاریخچه استفاده از کوپن یا کد تخفیف

چهارشنبه، 24 مهر 1398 14:26