نکته‌هایی برای افزایش فروش با استفاده از کد تخفیف

امروزه رقابت در عرصه فروش بالاخص فروش آنلاین به قدری زیاد شده است که خریداران برای انتخاب خود به دنبال بهترین پیشنهادها هستند. به همین دلیل شما به عنوان فروشنده با طراحی درست یک برنامه بازاریابی، باید به دنبال راه‌های خلاقانه و سودآوری باشید که بتوانید مشتریانتان را به خرید ترغیب کنید و به آن‌ها دلیل خوبی ارائه دهید که چرا باید از بین اینهمه فروشگاه از شما خرید کنند؟

نکته‌هایی برای افزایش فروش با استفاده از کد تخفیف
نکته‌هایی برای افزایش فروش با استفاده از کد تخفیف

امروزه رقابت در عرصه فروش بالاخص فروش آنلاین به قدری زیاد شده است که خریداران برای انتخاب خود به دنبال بهترین پیشنهادها هستند. به همین دلیل شما به عنوان فروشنده با طراحی درست یک برنامه بازاریابی، باید به دنبال راه‌های خلاقانه و سودآوری باشید که بتوانید مشتریانتان را به خرید ترغیب کنید و به آن‌ها دلیل خوبی ارائه دهید که چرا باید از بین اینهمه فروشگاه از شما خرید کنند؟ یکی از تکنیک‌هایی که برای افزایش فروش خود می‌توانید از آن بهره بگیرید استفاده از کد تخفیف است.


کد تخفیف چیست؟

کد تخفیف یک کد دیجیتالی است که که مشتری در حین خرید خود می‌تواند با وارد کردن آن کد از قیمت محصول خریداری شده بکاهد و در اصطلاح تخفیف بگیرد. در واقع کد تخفیف، دیجیتالی شده‌ی کوپن‌ها و کارت‌های تخفیف است و امکان خرید تخفیف دار را بدون تبلیغات رو در رو و مستقیم برای خریدار فراهم می‌کند.

 چطور از کدهای تبلیغاتی تخفیف برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

یکی از راه‌های بسیار مؤثر برای جذب مشتری و افزایش فروش استفاده از کد تخفیف است. کدهای تخفیف در هنگام خرید آنلاین می‌توانند انگیزه زیادی به مشتری بدهند تا فرآیند خرید از فروشگاه شما را شروع کند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که تخفیف باید به شیوه درست و در زمان درست ارائه شود در غیر اینصورت می‌تواند تأثیر منفی بر روی کسب و کار شما داشته باشد.

 روش‌های استفاده از کد تخفیف

شما می‌توانید کدهای دیجیتال تخفیف را به یکی از روش‌های زیر برای مشتریان خود ارسال کنید:

ارسال از طریق شماره موبایل، ارسال از طریق ایمیل، ارسال از طریق عضویت در سایت.

اما بهترین روش رساندن  تخفیف های اینترنتی به دست مشتریان قرار دادن آنها در وب‌سایت ویدُوین است. هر کسب و کار آنلاین که کد تخفیف ارائه بدهد می تواند در ویدُوین پروفایل اختصاصی تشکیل داده و همه کدهای تخفیف خود را به صورت رایگان در ویدُوین ثبت کند. بعلاوه برای بهتر دیده شدن آن تخفیفها، کسب و کارها می توانند با پرداخت مبلغ ناچیزی برای مدت زمانی که کد تخفیفشان اعتبار دارد در صفحه اول بنر بگذارد.


کد تخفیف برای چه کسانی ارسال می‌شود؟

شما می‌توانید برای ارسال کد تخفیف هم مشتریان قدیمی و وفادار خود را هدف قرار دهید و هم مشتریان جدید را. مشتریان وفادار را در فروشگاه‌های واقعی، از طریق باشگاه مشتریان می‌توانید شناسایی کنید و در فروشگاه‌های مجازی نیز با دسترسی به آمار خرید آنلاین مشتریان می‌توانید مشتریان فعال را شناسایی کنید و برای قدردانی از خرید آن‌ها کد تخفیف را برایشان ارسال کنید. به یاد داشته باشید که هر مشتری وفادار علاوه بر تکرار خرید از شما، می‌تواند تبدیل به تریبونی تبلیغاتی برای شما شود، پس مشتریان ثابت خود را از دست ندهید. علاوه بر مشتریان ثابت، شما نیاز دارید که به فکر جذب مشتریان جدید نیز باشید. پس از کد تخفیف برای جذاب مشتریان تازه نیز استفاده کنید. به عنوان مثال اگر سایت فروش دارید هنگام عضویت در سایت، برای مشتریانی که برای اولین بار در سایت عضو می‌شوند به عنوان پاداش کد تخفیف اختصاص دهید. از این طریق مشتریان تازه وارد را به عضویت در سایت خود ترغیب می‌کنید. اما عضویت مشتری در سایت شما چه مزیتی دارد؟ هر مشتری که در سایت شما عضو می‌شود و شماره تماس یا مشخصات خود را در سایت شما ثبت می‌کند، مسیر تبلیغات شما را در آینده هموارتر می‌کند. شما با ثبت نام این افراد، لیستی متشکل از مشتریان بالقوه خواهید داشت که می‌توانید در کمپین‌ها و جشنواره‌های بعدی از این لیست استفاده کنید و با استفاده از تکنیک‌های جذب مشتری این اعضای تازه وارد را به مشتریان همیشگی‌تان تبدیل کنید.

 از کدهای تخفیف مناسبتی استفاده کنید

یکی از تکنیک‌های بسیار مؤثر در تبلیغات، ارائه تخفیف‌های مناسبتی است. برای آنکه خریدار به تخفیف شما اعتماد کند و به خرید تخفیف دار ترغیب شود باید بتواند دلیل تخفیف را درک کند تا نسبت به آن بدبین نشود. این تصور که تخفیف بیشتر، باعث جذب مشتری بیشتر می‌شود بسیار اشتباه است. مشتریان خود را دست‌کم نگیرید آن‌ها به راحتی یک تخفیف واقعی را از دیگر انواع تخفیف تشخیص می‌دهند. تخفیف‌های مناسبتی از آنجا که یک دلیل خوب برای تخفیف به خریدار ارائه می‌دهند، راه بسیار خوبی برای جلب اعتماد خریدار هستند. به عنوان مثال تخفیف به مناسبت عید نوروز، شب یلدا، ولنتاین، بازگشایی مدارس، روز پدر، روز مادر و غیره.

 کد تخفیف در تبلیغات دهان به دهان

شرکت اسنپ از این شگرد تبلیغاتی استفاده می‌کند. شما در ازای معرفی یک مشتری جدید به اسنپ از کد تخفیف اسنپ بهره‌مند می‌شوید. شما نیز می‌توانید در کسب و کار خود از شیوه بازاریابی چهره به چهره استفاده کنید و به نحوی مشتریانتان را ترغیب کنید که خودشان  مبلغ شما باشند. البته تجربه نشان داده است که این شکل از تبلیغ برای شرکت‌های ارائه‌ دهنده خدمات مؤثرتر از ارائه‌ دهندگان محصولات است. زیرا در ارائه محصول، تأیید کیفیت محصولات مانع از موفقیت این شیوه‌ی تبلیغاتی می‌شود.


کد تخفیف به مناسبت روز تولد

کد تخفیف تولد، هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ کاربردی تأثیر خوبی بر روی مشتریان دارد. همه از تبریک تولد آن هم درست در روز تولدشان خوشحال می‌شوند! چه بهتر که این تبریک تولد با هدیه کد تخفیف نیز همراه باشد.

 تخفیف‌های خود را هدف‌گذاری کنید

تا آنجا که می‌توانید کدهای تخفیف خود را به صورت هدفمند ارسال کنید. اگر مشتری خود را بشناسید و سپس با توجه به دسته ‌بندی نیازهای مشتریانتان برای آن‌ها کد تخفیف ارسال کنید بیشترین نتیجه را خواهید گرفت. شما می‌توانید با مراجعه به آمار خرید مشتریانتان یک دسته بندی کلی از علاقمندی و توان مالی خرید آن‌ها داشته باشید و کدهای تخفیف خود را با توجه به این علاقمندی‌ها ارسال کنید. به عنوان مثال یک خریدار همیشگی کالاهای ورزشی به احتمال بسیار زیاد در جشنواره فروش کالاهای ورزشی از کد تخفیفی که برای او فرستاده‌اید استفاده می‌کند ولی اگر همین کد را برای خریداران همیشگی لوازم آرایش بفرستید نتیجه چندانی نخواهید گرفت.


سخن آخر

با توجه به نوع کالا و یا خدماتی که برای فروش ارائه می‌دهید ممکن است هر کدام از نکات گفته شده، در مورد کسب و کار شما جواب مثبت بدهند و یا به صورت معکوس عمل کنند. پس قبل از هر کاری امکانات کسب و کار خود را بسنجید و از شیوه‌ی مناسب تبلیغات در کسب و کار خود بهره بگیرید.



مقاله قبلی

ایده‌هایی برای دفعه بعدی که قصد تخفیف دادن به مشتریان را دارید

مقاله بعدی

تعمیرات آنلاین

شنبه، 09 فروردین 1399 15:30