پنج مزیت کدهای تخفیف برای کسب‌وکارها

ترغیب بازدیدکنندگان به خرید، ترغیب مشتریان قدیمی به بازگشت و خرید مجدد، معرفی محصول یا خدمت جدید به بازار، هدف‌گیری بخش خاصی از بازار، ارتقای آگاهی از برند و بسیاری اهداف دیگر، به‌طور معمول مهم‌ترین اهداف ارائه کنندگان کد تخفیف هستند. اما مزیت کدهای تخفیف موضوعی است که کمتر در مورد آن صحبت شده است. برای آشنایی با پنج مزیت مهم از مزایای کدهای تخفیف خواندن این مقاله را توصیه می‌کنیم.

پنج مزیت کدهای تخفیف برای کسب‌وکارها
پنج مزیت کدهای تخفیف برای کسب‌وکارها

همانگونه که میدانید کد تخفیف، یکی از روش‌های بازاریابی است هرچند استفاده از آن به معنای فروش بیشتر نیست. وقتی تصمیم میگیرید که به مشتریان خود، کد تخفیف ارائه کنید، به دنبال استفاده از مزیت کدهای تخفیف هستید، گرچه شاید اهداف متفاوتی را دنبال کنید. ترغیب بازدیدکنندگان به خرید، ترغیب مشتریان قدیمی به بازگشت و خرید مجدد، معرفی محصول یا خدمت جدید به بازار، هدف‌گیری بخش خاصی از بازار، ارتقای آگاهی از برند و بسیاری اهداف دیگر، به‌طور معمول مهم‌ترین اهداف ارائه کنندگان  کد تخفیف هستند. اما مزیت کدهای تخفیف موضوعی است که کمتر در مورد آن صحبت شده است. برای آشنایی با پنج مزیت مهم از مزایای کدهای تخفیف خواندن این مقاله را توصیه میکنیم.


به حداقل رساندن هزینه تبلیغات

بنگاههای تجاری، هزینههای زیادی بابت تبلیغات صرف میکنند. با اینکه برخی از روش‌های تبلیغاتی کارایی گذشته را ندارد اما همچنان تعداد زیادی از کسبوکارها بهویژه کسبوکارهای سنتی از این روشهای قدیمی استفاده میکنند. درج نام شما و اختصاص فضایی به کوپن تخفیف در اطلاعات کسب و کارتان مانند آدرس، شماره تلفن و ... بهترین مزیت کدهای تخفیف برای تبلیغات حداقلی کسب و کارهای نوپاست. استفاده از کوپنهای تخفیف آنلاین به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، نه تنها به کاهش هزینههای تبلیغاتی این کسبوکارها کمک میکند بلکه کارایی آن نیز از روشهای تبلیغاتی سنتی بسیار بیشتر بوده و به راحتی قابل بررسی و مدیریت است.

ایجاد ترافیک سایت

برای افزایش بازدید از وبسایتتان چه کاری انجام میدهید؟ برای ایجاد یک لینک که در افزایش رتبه سئو سایتتان تأثیرگذار است، چه کردهاید؟ تبلیغات در سایتهای پربازدید بهطور قطع هزینههای زیادی دارد. یکی از سادهترین، ارزانترین و موثرترین راهها، درج کد تخفیف در سایتهای تخفیف است. این سایتها که به لطف علاقه به تخفیف کاربران اینترنتی پربازدید شدهاند، یکی از بهترین راهها برای افزایش بازدید سایت بشمار میروند و این ویژگی آنها برای برخی از کسب و‌ کارهای مهم، مزیت کدهای تخفیف محسوب میشود. چنانچه نشانی وب سایت خودتان را در صفحهای که به معرفیتان اختصاص دارد درج کنید، علاوه بر مشتریانی که بدست خواهید آورد، تعدادی زیادی کاربر خواهید یافت که شاید امروز از شما خرید نکنند، ولی احتمال خریدشان منتفی نیست و اگر توانسته باشید وب سایت تأثیرگذاری طراحی کنید، بخشی از راه را پیمودهاید.

جذب مشتریان جدید

یافتههای جدید نشان میدهد، 91 درصد مشتریانی که با یک کوپن تخفیف از فروشگاهی خریداری میکنند، دوباره برای خرید به همان فروشگاه مراجعه میکنند. بدون نگرانی از بازنگشتن مشتریان تخفیفی، از کد تخفیف و امکانی که سایتهای ارائهدهنده این کدها در اختیارتان قرار دادهاند، برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. برای جلب توجه و جذب آنها بهتر است کد تخفیف مناسب و ارزشمندی در اختیارشان قرار دهید. اگر پیشنهاد اولتان جذاب و دندانگیر باشد، ممکن است مشتریان فقط برای از دست ندادن کد تخفیف از آن استفاده کنند و دیگر هیچ خریدی از شما نکنند، اما این وظیفه بعدی شماست که در بلندمدت با اتخاذ روشی مناسب و با کمک دیگر ابزارهای بازاریابی، آنها را با کسب‌ و کارتان درگیر کرده و مشتریانی که تجربه خرید از شما داشته‌اند را به مشتری وفادار تبدیل کنید. کد تخفیف ابزار مناسبی برای جلب توجه آن دسته از مشتریانی است که برای بار اول از شما خرید می‌کنند. نکته مهم اینکه با تمرکز بر مشتریان جدید، مشتریان قدیمی و وفادار خودتان را از یاد نبرید.


ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان

محققین، عصر حاضر را عصر اطلاعات نامیدهاند و محققان حوزه مدیریت، اطلاعات مشتریان را یکی از ارزشمندترین داراییهای هر کسب و کاری میدانند. با در اختیار گذاشتن کد تخفیف میتوان بخشی از این اطلاعات را بدست آورد. یکی از روشهای مرسوم، دریافت ایمیل از بازدیدکنندگان در ازای دادن کد تخفیف اولیه است. در این روش که به آن کد خوش آمد گویی گفته میشود، نه تنها ورود بازدیدکنندگان ابتدایی را گرامی داشته و حس ارزشمندی به آنها القا میکنید، بلکه احتمال تبدیل شدن این افراد به مشتری را نیز افزایش داده و آنها را به خرید ترغیب کرده اید. حتی اگر خرید اولیه در همان روز انجام نشود، با دریافت ایمیل، ارتباط با آن‌ها ایجاد شده و با ارسالهای بعدی این ارتباط حفظ شده و از این طریق یک رابطه ادامه‌دار پایه‌گذاری میشود.

فروش محصولات قدیمی

انبارداری یکی از مهمترین بخشهای یک فروشگاه آنلاین است و کم کردن حجم کالاهای موجود در انبار دغدغه مدیران این فروشگاههاست. با توجه به اینکه فضای کافی برای نگاه داشتن همه کالاها وجود ندارد، مدیریت محصولات بازگشتی یا فروش نرفته به دغدغه همیشگی مدیران فروشگاه‌های آنلاین تبدیل شده است بطوری که بعضی از برندها همچون H&M هر ساله حدود ۱۲ تن لباس را نابود می‌کنند و بخشی دیگر از آنها را در اختیار نیازمندان قرار میدهند. اما همین کالاهایی که فکر میکنید به دلایلی همچون کهنه شدن تکنولوژی، خراب شدن بستهبندی، زدگی و ... امکان فروش ندارند، شاید یکی از بهترین گزینهها برای ایجاد کد تخفیف باشند. اگر از این مزیت کدهای تخفیف استفاده کنید، نه تنها از شر کالاهای در انبار مانده خلاص شدهاید، بلکه رضایت بخشی از مشتریانی که تا قبل از این امکان خرید کالایتان را نداشته اند جلب کردهاید.

سخن آخر

با کمک سایتهای تخفیف مانند ویدُوین، ارائه کد تخفیف در کمپین‌های بازاریابی و استفاده از مزیت کدهای تخفیف آسانتر از قبل شده. با توجه به هدف تعیین شده اگر از این ابزار به درستی و در زمان مناسب استفاده شود، احتمال رسیدن به نتیجه بسیار زیاد است. بهتر است کد تخفیف تنها استراتژی شما نباشد و از این ابزار به عنوان بخشی از استراتژی کلان بازاریابی خودتان استفاده کنید و با تعریف شرایط و زمان مخصوص، کارایی آن را بالا ببرید.


مقاله قبلی

تا به حال به استراتژی تخفیف‌دهی کسب‌وکارتان فکر کرده‌اید؟

مقاله بعدی

به مشتریان مان کد تخفیف بدهیم یا نه؟

شنبه، 11 آبان 1398 13:13