وبسایت‌ های ایرانی آموزش آنلاین

شاید روزی تصور اینکه در خانه بنشینید و کلاس‌های درسی و دوره‌های آموزشی خود را از روی صندلی خانه‌تان دنبال کنید آرزوی محالی به نظر می‌رسید. ولی امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی و روزافزونی اینترنت یکی از پیشروترین شیوه‌های آموزشی، آموزش از راه دور و آموزش مجازی است.

وبسایت‌ های ایرانی آموزش آنلاین
وبسایت‌ های ایرانی آموزش آنلاین



شاید روزی تصور اینکه در خانه بنشینید و کلاس‌های درسی و دوره‌های آموزشی خود را از روی صندلی خانه‌تان دنبال کنید آرزوی محالی به نظر می‌رسید. ولی امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی و روزافزونی اینترنت یکی از پیشروترین شیوه‌های آموزشی، آموزش از راه دور و آموزش مجازی است. در شیوه زندگی مدرن و سرعتی امروز، این شکل از آموزش به دلیل امکان مدیریت زمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مزایای دوره‌های آموزش آنلاین

هرچند آموزش به شیوه حضوری و نشستن سر کلاس مزایایی دارد که انکارناپذیر است، اما شیوه آموزش غیرحضوری و آنلاین نیز مزایای بسیاری دارد که آن را در بسیاری مواقع محبوبتر از آموزش حضوری می‌کند. آموزش حضوری با وجود تمام امکانهایش چالش‌ها و سختی‌هایی را نیز به همراه دارد که گاهی مسئله ‌آفرین است، از جمله صرف هزینه و زمان زیاد برای تردد. شما در آموزش آنلاین نیاز نیست در ساعت مقرر در مکان مقرری باشید تنها کافی ست در ساعت مقرر لپ ‌تاپ یا موبایل یا تبلت خود را روشن کنید و در کلاس حضور یابید. به همین دلیل برنامه ‌ریزی مابقی زندگی ‌تان دست خودتان است. اگر می‌خواهید یک هفته به مسافرت بروید کلاس‌های آموزشی مانعی برای برنامه ‌ریزی شما نخواهند بود. شما در هرجایی کافی است یک گوشه دنج و ساکت برای خودتان پیدا کنید تا بتوانید کلاس آنلاین ‌تان را دنبال کنید. کلاس‌های آنلاین نیز مانند کلاس‌های حضوری از امکان پرسش و پاسخ و تعامل مشترک و گروهی بهره‌مند هستند و حتی گاهی راحتی و امکان ابراز نظر بیشتری نسبت به کلاس‌های حضوری برای شما فراهم می‌آورند. 

در دوره‌های آموزشی آنلاین همه‌چیز پیدا می‌شود

موضوعات دوره‌های آموزشی آنلاین هرچیزی که به ذهن شما خطور بکند را در برمی‌گیرد. از کلاس‌های موفقیت و روانکاوی و مدیریت گرفته تا انواع کلاس‌های دانشگاهی و هنری و غیره... امروزه بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا اقدام به ارائه کلاس‌های آنلاین درسهایشان برای عموم کرده‌اند. شما می‌توانید به راحتی از روی صندلی خانه ‌تان در کلاس درس دانشگاه‌هایی مانند کالیفرنیا، استنفورد، جان‌هاپکینر، شریف و غیره شرکت کنید و در واقع هیچ مانعی بر سر راه کسب علم و دانش برای شما وجود ندارد. 

انواع دوره‌های آموزشی

پیشرفت هرروزه تکنولوژی در زمانه ما به گونه‌ای است که گرفتن یک مدرک دانشگاهی به معنای رفتن تا انتهای علم روز نیست. شما ممکن است با مدرک لیسانس کامپیوتر هم از علم روز کامپیوتر دنیا عقب باشید. دوره‌های آموزش آنلاین این وظیفه را به عهده دارند که بدون هیچ سختی و دردسری با پیشرفت علم رشد پیدا کنند و دانش ما را تکمیل کنند. علاوه بر این فراهم آوردن امکان آموزش حضوری برای جامعه‌ای که هر روز جمعیت جویای دانش آن بیشتر می‌شود کاری بسیار هزینه ‌بر و وقت ‌گیر است و از طریق دوره‌های آنلاین می‌توان تا میزان بسیار زیادی در این هزینه‌های زمانی و مالی صرفه‌جویی کرد. این دوره‌ها اغلب به شیوه‌های مختلفی ارائه می‌شوند و از منابع مختلفی بهره می‌گیرند. گاهی اوقات منابع آموزشی متن یا یک کتاب است و گاهی بر منابع صوتی و تصویری تکیه می‌شود. بسیاری از دوره‌های آموزشی به صورت ویدیویی هستند و بر فیلم‌های آموزشی تأکید دارند. هر روز وبسایت‌ های بیشتری اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش آنلاین می‌کنند. ما در اینجا تعدادی از این سایت‌های ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ویدوین از تخفیف دوره‌های آموزشی مطلع شوید تا در صورت امکان دوره تخصصی مورد نظرتان را با تخفیف خریداری کنید.


مکتب‌خونه

سایت مکتب‌خونه مختص ویدیوهای آموزشی آنلاین دانشگاهی است. اکثر ویدیوهای آموزشی این سایت با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده‌اند تا امکان حضور در کلاس‌های یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران برای همه فراهم باشد. علاوه بر دانشگاه شریف، دروسی نیز از دانشگاه تهران، دانشگاه همدان، دانشگاه ام، آی، تی و غیره نیز در این سایت گردآوری شده. 

فرانش

وبسایت فرانش با شعار پر کردن فاصله بین دانشگاه تا بازار کار، یکی از بهترین ارائه‌ دهنگان دوره‌های آموزشی آنلاین است. این وبسایت که تا پیش از این با اسم کائسنا فعالیت می‌کرد در حال حاضر با عنوان فرانش فعالیت می‌کند و دوره‌های آموزشی آنلاین بسیاری در زمینه‌های مختلف از جمله کسب و کار، فن‌آوری و نرم‌افزار، زبان‌های خارجی، سبک زندگی، مدرسه، دانشگاه و غیره ارائه می‌دهد. 

فرادرس

فرادرس در سال 1387 توسط دکتر اسماعیل آتش‌پز گرگری و دکتر سید مصطفی کلامی هِریس تأسیس شد. دوره‌های آموزشی فرادرس موضوعات بسیاری را در حوزه هوش‌ مصنوعی و رشته‌های مهندسی در بر می‌گیرد. فرادرس که با شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» به فعالیت می‌پردازد  و تا کنون چندین ساعت از آموزش‌های خود را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده و برای دیگر دوره‌هایش نیز اغلب هزینه بسیار کمی دریافت می‌کند. 

وب‌لرن

وبسایت وب‌لرن مختص برنامه‌نویسی و طراحی وب است. این آکادمی آموزشی که توسط شخصی به نام سید محمد موسوی در 25 خرداد 1395 تاسیس شد، جدیدترین آموزش‌ها را در زمینه طراحی وب و نرم‌افزار در اختیار علاقمندان به این حیطه قرار می‌دهد. 

تخته سفید

تخته سفید نیز یکی دیگر از وبسایت‌ های به اشتراک‌گذاری ویدئوهای آموزشی است که ثبت‌نام در آن رایگان است. در این وبسایت شما نیز می‌توانید ویدیو آموزشی خود را آپلود کنید. ویدئوهای این مجموعه، رشته‌های بسیار زیادی را در برمی‌گیرند. از جمله رشته‌های مهندسی، رشته‌های هنری و رشته‌های علمی کاربردی مانند مهارت‌های گوناگون ازجمله تراشکاری و جوشکاری.


هم‌آموز

هم‌آموز یکی دیگر از پایگاه‌های اینترنتی برگزارکننده دوره‌های آموزشی آنلاین است که مطابق با نیازهای آموزشی طراحی شده است. هم‌آموز با همکاری بهترین مؤسسات آموزشی، اقدام به گردآوری مجموعه‌ای متنوع از دوره‌های آموزشی در موضوعات مختلف کرده است. در هم‌آموز می‌توانید بعد از پایان دوره از مؤسسة برگزار کننده، مدرک معتبر آموزشی دریافت کنید. دوره‌های آموزشی هم‌آموز مجموعه وسیعی را در برمی‌گیرد، از جمله؛ مدیریت و بازاریابی، فروش، استارتاپ، مهارت‌های فردی، دروس دانشگاهی و...



مقاله قبلی

سرویس‌های ایرانی تماشای آنلاین فیلم و سریال

مقاله بعدی

چگونه بدون قربانی کردن کیفیت، بودجه کمتری برای پوشاک صرف کنیم؟

شنبه، 17 اسفند 1398 12:32